Küçük Kaşifler FCL Sınıfı; okulumuzda yürütülen "Küçük Kaşifler" projesi kapsamında öğrencilerin sosyal, bedensel ve zihinsel alanda becerilerini geliştirmek, bilgi ve iletişim teknolojilerini eğitim öğretim süreçlerine entegre etmek amacı ile kurulmuştur.
Bu öğrenme laboratuvarında öğrencilerimiz, bilimsel deney setleri ve mikroskoplarla bilimsel araştırmalar yapabilmektedir. Yeşil perde ile çektikleri videoları sunum alanında sergilemektedir. Bunun yanında ses kayıtları ve drama etkinlikleri de yapılmaktadır. Web 2.0 araçlarını kullanarak ise öğrencilerin hayal güçleri harekete geçirilmektedir. Hayal gücünü zenginleştirmek için, ayrıca öğrenciler oluşturulan okuma köşelerinde kitaplar ve bilimsel dergiler okuyabilmektedir.
3 boyutlu araçlar, LEGO Eğitim setleri, ahşap tasarım setleri, kodlama robotları ve zeka oyunları setleriyle öğrencilerin çeşitli becerileri bu öğrenme alanlarında geliştirilmektedir. Ayrıca atölye çalışması olarak takı tasarımı, ebru sanatı, kum sanatı gibi etkinlikler de düzenlenmektedir. Öğrencilerin yaratıcılıkları, atık malzemelerden tasarım çalışmaları yapılarak geliştirilmektedir.
FCL ile birlikte öğrencileri derin ve aktif bir öğrenme ortamına dahil ederek yenilikçi pedagojileri, metotları, kaynakları ve uygun öğrenme ortamları sağlanmaktadır. Online dersler, uzaktan eğitim kaynakları ile birlikte öğrencilerin her zaman ve her yerde öğrenmeleri sağlanarak eğitimde yönetim, organizasyon ve eğitime erişim anlayışı değişmekte ve öğrencilerin modern dünya önceliklerine dünya ile aynı zamanda erişimi sağlanmaktadır.
FCL Avrupa Okul Ağı Adresimiz
http://fclturkiye.eba.gov.tr/kucuk-kasifler-fcl-sinifi/
https://fcl.eun.org/kucuk-kasifler-fcl-class
PROJENİN HEDEFLERİ:
Bilgi ve iletişim çağında değişen ve gelişen yeniliklerin incelenmesi
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin eğitim ortamlarında kullanılabilirliğine yönelik araştırmaların yapılması
Değişen öğrenci ve öğretmen rollerinin deneyimlenmesi
Öğrenci ve öğretmenlerin 21. Yüzyıl dijital becerilerini kazanmaları
Öğrenmeye öğretmen, öğrenci, okul müdürü, veliler, politika yapıcılar, ticari ortaklar, gibi farklı paydaşları dahil ederek bir bağ oluşturulması